ویلای هوشمند

ویلای هوشمند

هنگامی که صحبت از ویلای هوشمند می‌شود، خانه‌ای در ذهن تصور می‌کنیم که دارای چندین ویژگی هوشمند مانند روشنایی هوشمند، سیستم امنیتی و... باشد. در سال‌ های اخیر فناوری مربوط به خانه‌ های هوشمند پیشرفت چشم گیری داشته و ابزار های خانه هوشمند و اتوماسیون‌ های خانگی مورد توجه شرکت‌ های بزرگی مانند سامسونگ و گوگل قرار گرفته است.

تکنولوژی و سیستم‌ های برتر در ویلای هوشمند این توانایی را دارند که بسیاری از جنبه‌ های زندگی روزمره انسان را کنترل کنند. در خانه‌ های هوشمند، تنظیماتی وجود دارد که می‌توان تمام لوازم برقی و دستگاه‌ های مختلف را از راه دور و با اتصال به شبکه اینترنت، نظارت و کنترل کرد. صاحبان خانه‌ های هوشمند با استفاده از یک تلفن همراه یا یک دستگاه لپ‌ تاپ می‌توانند به خانه هوشمند خود متصل شده و از راه دور کنترل زندگی خود را بر عهده بگیرند.

برای کسب اطلاعات درباره کنترل از راه دور خانه میتوانید با ما تماس بگیرید.


سیستم هوشمند ویلایی

تمام دستگاه‌ های موجود در یک سیستم هوشمند ویلایی به یکدیگر متصل بوده و می‌توان توسط یک نقطه فعال مرکزی به آن‌ ها دسترسی پیدا کرد. در واقع وسایلی مانند تلفن هوشمند، لپ‌ تاپ، تلویزیون هوشمند، قفل درب، کنسول بازی، لامپ‌های هوشمند و... توسط یک سیستم اتوماسیون کنترل می‌شوند.

سیستم اتوماسیون بر روی دستگاه‌ هایی مانند تلفن همراه نصب شده و شخص می‌تواند برنامه‌ های زمانی متفاوتی را برای اعمال تغییرات بر روی وسایل مختلف ایجاد کند.

نکته قابل توجه در ‌سیستم هوشمند ویلایی، به مهارت‌ های لوازم هوشمند مربوط می‌شود. به عنوان مثال با ایجاد تنظیمات بر روی سیستم روشنایی، در مصرف برق به شکل قابل توجهی صرفه‌ جویی می‌شود. همچنین بعضی از اتوماسیون‌ های هوشمند در صورت بروز اتفاق نابهنگام یا شناسایی حرکتی غیر عادی، صاحب‌ خانه را از آن مطلع می‌کنند.


انتخاب ویلای هوشمند

چهار دلیل بسیار منطقی وجود دارد که بر اساس آن‌ ها متوجه می‌شویم که چرا مردم به ‌هوشمند سازی ویلا علاقه نشان داده و بر روی آن سرمایه‌ گذاری می‌کنند.

سیستم هوشمند ویلایی و راحتی و آسایش: ویلای هوشمند منجر به سهولت در انجام کار و باعث ساده شدن امور پیچیده می‌شود.

سیستم هوشمند ویلایی و امنیت: با استفاده از فناوری‌ های پیشرفته می‌توان از راه دور با دقت و به صورت شبانه‌ روزی امنیت محیط زندگی را کنترل کرد.

سیستم هوشمند ویلایی و ایجاد آرامش: با ‌هوشمند سازی ویلا می‌توان شرایط مرتبط با سرمایش، گرمایش و روشنایی را در طول روز و شب به صورت اتوماتیک تنظیم کرد.

سیستم هوشمند ویلایی و کارایی: در خانه هوشمند شما می‌توانید زمان روشن یا خاموش شدن جریان برق را کنترل کرده و بر روی میزان مصرف انرژی نظارت داشته باشید.

ما در مقاله های قبلی درباره پرده برقی هوشمند توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.


ویلای هوشمند و مزایای آن


ارتباط متقابل

در یک ویلای هوشمند، از سیستم‌ های امنیتی گرفته تا روشنایی و سیستم‌ های صوتی و تصویری، با اتصال به یکدیگر، بهره‌وری خانه هوشمند را افزایش می‌دهند. ارتباط متقابل وسایل در فرایند ‌هوشمند سازی ویلا، آرامش بی‌نظیری را در محیط زندگی ایجاد می‌کند.

این ارتباط به کاربران توانایی کنترل از راه دور داده و آن‌ها می‌توانند بدون ترک کردن محل کاربر بخش‌ های مختلف خانه نظارت داشته باشند.


امکان سفارشی‌ سازی

لوازم هوشمند این قابلیت را دارند که متناسب با تنظیمات صورت گرفته توسط کاربر، سفارشی شوند. یک سیستم هوشمند در ویلای هوشمند می‌تواند دمای خانه را بر اساس شرایط آب و هوایی تغییر دهد. همچنین سیستم روشنایی هوشمند این توانایی را دارد تا نور خانه را برای رشد بهتر گیاهان تنظیم کند.


ویلای هوشمند



افزایش سطح ایمنی

در فرایند ‌هوشمند سازی ویلا و توسط اتصال خانه به سیستم‌ های هوشمند، کاربران می‌توانند از اتفاقات و رخداد های احتمالی در صورت عدم حضور در خانه مطلع شوند. همچنین این سیستم‌ ها با اعلام هشدار از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری می‌کنند.


مدیریت انرژی

مدیریت منابع انرژی مختلف مربوط به گرمایش، سرمایش و روشنایی در کاهش هزینه‌ های انرژی نقش قابل توجهی دارد. به عنوان مثال کاربر می‌تواند با تنظیم کاهش دما در ساعات مشخصی از روز به صرفه‌ جویی در مصرف انرژی کمک کند. در یک ویلای هوشمند شما این توانایی را دارید تا برای خاموش شدن اتوماتیک دستگاه‌ های الکترونیکی مانند کنسول‌ های بازی، تلویزیون و... برنامه‌ ریزی کنید.


سنسور تشخیص حرکت

یکی از قابلیت‌ ها در ‌هوشمند سازی ویلا، کنترل وسایل مختلف توسط سنسور تشخیص حرکت است. به عنوان مثال شما می‌توانید با حرکت دادن دست خود چراغ‌ های هوشمند را روشن کنید. این ویژگی باعث صرفه‌ جویی در وقت و انرژی می‌شود.


در چه صورتی یک خانه به مکانی هوشمند تبدیل می‌شود؟

مهم ترین تجهیزات برای ‌هوشمند سازی ویلا، یک سیستم هاب است. در واقع هاب یک سیستم کنترل‌ کننده است که تنظیمات و اقدامات انجام شده جهت ‌هوشمند سازی ویلا را نظارت و کنترل می‌کند. به عنوان مثال با استفاده از هاب شما می‌توانید زمان خاموش شدن روشنایی خانه را تنظیم کرده و به صورت اتوماتیک این امر انجام شود.

برای کنترل و نظارت دقیق بر روی محیط داخل و خارج از خانه باید از دوربین‌ هایی استفاده کرده که به صورت بی‌سیم کار می‌کنند. یکی دیگر از تجهیزاتی که در فرایند ‌هوشمند سازی ویلا مؤثر واقع می‌شود، قفل هوشمند است. قفل‌های هوشمند این ویژگی را دارند که هر کدام از اعضای خانه یک کلید یا رمز مجزا برای باز کردن درب داشته باشند. باز کردن و قفل کردن درب خانه از راه دور یکی دیگر از قابلیت‌ های قفل‌ های هوشمند است.

سنسور های هوشمند نیز از تجهیزاتی هستند که یک خانه معمولی را به ویلای هوشمند تبدیل می‌کنند. سنسور ها از مهمترین اجزای کاربردی در خانه‌ های هوشمند هستند که برای تنظیمات لوازم و برنامه‌ های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال سنسور ها این قابلیت را دارند تا در صورت تغییر وضعیت یکی از بخش‌ های خانه مانند درب، کاربر را از تغییرات مطلع کنند. در حال حاضر تجهیزات و وسایل هوشمند متنوعی در بازار های جهانی موجود هستند که با استفاده از آن‌ ها شما می‌توانید در ‌هوشمند سازی ویلا نقش داشته باشید.

برای اطلاع از چگونگی سیستم هوشمند ekinex میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

برندها
لیست محصولات

برای مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید

02126110991
جدیدترین محصولات
×